Turbosuflantele Volkswagen, Audi si Skoda
Descopera avantajele pieselor originale
Stiati ca?
- Principiul de functionare al turbosuflantei este similar cu cel al unei pompe de aer.
- Turbosuflanta poate atinge viteze mari de rotatie. In cazul motoarelor pe benzina, acestea pot ajunge pana la 240.000 rot/min, iar pentru cele pe motorina chiar si la 300.000 rot/min.
- Pentru a evita incalzirea excesiva a aerului aspirat, se creeaza o diferenta de temperatura de pana la 800° C de-a lungul celor cativa centimetri care separa carcasa turbinei de cea a compresorului.
- Dupa un drum solicitant, motorul ar trebui lasat la relanti pana la un minut, ca acesta sa se raceasca. Astfel, caldura din turbosuflanta este evacuata de circuitul de ulei si de cel al lichidului de racire.
Turbosuflantele originale: - au putere de absorbtie, compresie si debit mari;
- asigura o presiune de supra-alimentare aproape constanta pentru o plaja larga de turatii, datorita unui mecanism de control precis. Acest lucru previne decalajul turbo la turatiile reduse;
- au un grad mare de rezistenta termica, putand suporta temperaturi de pana la 900° C in cazul motoarelor diesel si chiar 1.050° C, pentru motoarele pe benzina;
- sunt adaptate constructiei, performantelor si turatiilor motorului TSI sau TDI;
- asigura scaderea consumului de combustibil si a emisiilor CO2;
- ofera un confort optim, datorita nivelului minim de zgomot;
- sunt construite din materiale speciale. Pentru a face fata temperaturii ridicate a gazelor de evacuare, carcasa turbinei este realizata din fonta, iar cea a compresorului din aliaj de metale usoare.